Vánoční výprodeje patří k tradičnímu nákupnímu koloritu. K čemu jsou výprodeje předvánoční? Co tím získají spotřebitelé i samotní obchodníci?
Jak vznikly předvánoční výprodeje
Cestám do kamenného obchodu nebo kliknutí na e-shop se většina z nás v předvánočním období jednoduše nemůže vyhnout.
Vánoční svátky jsou o radosti pro druhé. Snažíme se tak pořídit to nejlepší překvapení, které obdarovaného pod vánočním stromečkem skutečně potěší. A protože snad téměř každý z nás má rodinu či kamarády, jimž by radost udělat chtěl, čeká nás obvykle v souvislosti s nejkrásnějšími svátky v roce poněkud větší finanční vydání.
Jak na dárcích ušetřit? Nemusí to rozhodně znamenat, že svoje blízké chcete šidit. Stačí nakupovat chytře a umět se zorientovat v nabízených slevách. Oblíbenou akci představují hlavně předvánoční výprodeje.
Primárním důvodem, proč se obchodníci v tuzemsku uchýlili k těmto výprodejům, se staly v roce 2008 dopady tehdejší hospodářské krize. Cílem tak bylo primárně podpořit vadnoucí poptávku. Nicméně slevy se jako obchodní strategie osvědčily a s výhodnými nákupy tak v tomto období můžeme počítat dodnes.
Co je Black Friday
Zpravidla začínají tyto akce již na konci listopadu událostí, která se nazývá Black Friday. Během ní nabízejí e-shopy i kamenné obchody slevy na řadu různých druhů zboží. Navíc tak tato akce pomáhá uvolnit provozovatelům obchodů sklady a připravit se tak na nadcházející sezónu.
Vzhledem k tomu, že si podzimní Black Friday získal mezi tuzemskými spotřebiteli pro svou výhodnost značnou oblibu, rozšířila se tato tradice i na zbytek roku, kdy jednotliví provozovatelé přicházejí s vlastními individuálně navrženými kampaněmi.
Podobně tak Notino Black Friday, Notino je společnost, která je oblíbenou českou parfumerií, můžete čekat již v létě. Summer Black Friday nabídne výhodnější ceny na cestovní kosmetiku, opalovací krémy, kosmetiku dekorativní nebo značkové parfémy. Slevy mohou činit až 40 %.